Sıkıntılı bir yolculuktan sonra 22 Eylül sabahı Hewlêr’e vardık. Yoldaşlar bizi Hewlêr otogarından alıp kalacağımız mekana götürdüler.

Sabah erkenden kalktık, önce Kürdistan Komünist Partisi-Güney ile randevumuz vardı. KKP genel sekreteri Dr. Kawa Mahmut yoldaş ve beraberindekiler kaldığımız mekana geldiler ve önce birlikte kahvaltı yaptık. Sonra KKP Genel Merkezine geçtik. Partili yoldaşlarla selamlaşma faslından sonra gündeme geçtik. Yarın hem gündeme devam edeceğiz hem de bir süre önce yaşamını yitiren komünist çınar Eziz Muhammed yoldaş ve komünist şehitliği ziyaret edeceğiz, ayrıca kimi TV programlarımız var. Devamında diğer parti ve kurumları ziyaret edip karşılıklı görüş alış verişinde bulunacağız.

KKP ile görüşmeden sonra Bağımsızlık Referandumu Destekleme İnisiyatifinin bileşenleri olarak bir araya geldik ve yapacaklarımızı konuştuk.

Hewlêr’deki ilk gün gözlemlerimizi çok kısaca özetlersek; taksicisi, pazarda ekmek parasını kazanan esnaf, sokakta rastladığımız gençler ve tabii ki siyasetçiler… herkes nefesini tutmuş bağımsızlık referandumuna kilitlenmiş. Yani sokaktaki hava, dört bir taraftan pompalanan korku atmosferinden uzak “ya bağımsızlık ya bağımsızlık” olarak özetlenebilir. Konuştuğumuz herkes yüksek oranda “evet çıkacak” diyor! Buradaki gözlemlerimizi 26 Eylül günü referandum sonuçları alındıktan sonra ayrıca paylaşacağız.